Vraag en antwoord

Heeft u een administratieve vraag? Kijk eerst of deze hieronder wordt vermeld.

Is dat niet het geval of heeft u een technische vraag? Bel dan met onze klantenservice via 085 – 130 48 28 of stuur uw vraag naar ons via vragen@inwarmte.nl.

Wij nemen uw vraag dan zo snel mogelijk in behandeling.

Administratieve vragen

Wat zijn de tarieven?

De tarieven vindt u op de tarievenpagina.

Wat betekenen de posten op mijn jaarnota?

De tarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Autoriteit Consument & Markt. Hierbij een uitleg over de tarievenposten van 2020:

  • Warmte: de huur van de afleverset. De afleverset is de installatie die nodig is om het warme water vanuit het Warmte-Koude-Opslagsysteem veilig naar de binneninstallatie te brengen voor de ruimteverwarming en/of warm tapwater bereiding.
  • Warm tapwater comfort 10 l/min: de beschikbaarheid van 10 liter warm water per minuut. Dit houdt in dat er voldoende warm water zal zijn voor een regendouche of de mogelijkheid tot het gelijktijdig beschikbaar hebben van warm water in de keuken en de badkamer.
  • Warmtewisselaar: verwarmt het koude drinkwater dat naar de warmwaterkranen in keuken of badkamer stroomt. Dit gebeurt via een gescheiden systeem. Het drinkwater komt hierdoor niet in contact met het warme water uit het wko-systeem.
  • Meettarief: kosten voor het meten van uw warmteverbruik. Deze komt tot stand door met een geijkte meter de inflow en outflow van warmte te meten in uw woning. Het verschil hiertussen is de warmteafgifte die gemeten wordt in m³ (warm water) of GJ (warmte).
  • Koude: vastrecht voor het beschikbaar stellen van koeling.
Wat zijn de mogelijkheden van het klantenportaal?

In het klantenportaal kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen, uw verbruik inzien, facturen inzien en uw voorschotbedrag wijzigen.

Ik wil mijn voorschotbedrag of iets anders aanpassen. Hoe doe ik dat?

Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw voorschot aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Voorschot, Wijzigen. Vanaf het eerst volgende facturatie moment gaat het gekozen voorschotbedrag in werking. U kunt hiervoor uiteraard ook contact opnemen met onze medewerkers van de klantenservice via telefoonnummer 085 - 130 48 28.

Ik wil mijn betaalwijze aanpassen. Hoe doe ik dat?

Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw betaalwijze aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Gegevens, Wijzigen. U heeft de mogelijkheid te betalen met automatische incasso of iDEAL. Als u kiest voor iDEAL ontvangt u maandelijks een e-mail met de factuur. U kunt het bedrag ook maandelijks naar ons overmaken.

Ik ben een nieuwe bewoner. Hoe kan ik mij aanmelden?

U kunt eerst uw verhuizing doorgeven via de verhuispagina. Voor een snelle afhandeling vragen wij u de documenten gezamenlijk met de oude of nieuwe bewoner in te vullen bij sleuteloverdracht.

U kunt uw leveringsovereenkomst met SEPA machtiging online ondertekenen via de aanmeldpagina.

Ik ga binnenkort verhuizen. Wat moet ik regelen?

U kunt een verhuizing doorgeven via de verhuispagina. Voor een snelle afhandeling vragen wij u de documenten gezamenlijk met de oude of nieuwe bewoner in te vullen bij sleuteloverdracht.

Een familielid/bekende van mij is overleden. Wat moet ik regelen?

Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag via telefoonnummer 085 - 130 48 28.

  • Blijft de woning (voorlopig) binnen de familie? Dan kan de nieuwe eigenaar zich aanmelden via de pagina aanmelden.
  • Wordt de huur opgezegd of de woning verkocht? Dan kunt u het formulier invullen op de pagina verhuizen. Kies bij Wie vult dit formulier in? voor Ik vul het formulier in voor een overleden familielid/bekende.
Kan ik via een automatische incasso betalen?

Warm Lugano heeft het liefst dat u via een automatische incasso betaalt. Op het aanmeldformulier heeft u hier wel of niet voor gekozen. Als u uw voorkeur wilt aanpassen kan dat via ons klantenportaal.

Wat is het privacybeleid van Warm Lugano?

Ons privacybeleid vindt u hier.

Wat zijn de aansluit-, leverings- en algemene voorwaarden?

Zie hiervoor de PDF documenten op onze pagina documenten.

Kan ik bij Warm Lugano ook een contract voor elektriciteit afsluiten?

Nee, helaas is dat niet mogelijk. Warm Lugano voorziet alleen in duurzame warmtelevering en niet in de levering van elektriciteit.

Hoe kan ik (financieel) duurzaam met mijn warmte installatie om gaan?
  • Iedere 2-3 uur kijkt het systeem of het moet verwarmen/verkoelen. Het duurt 8-10 uur voordat de ruimte temperatuur naar de gevraagde temperatuur kan worden aangepast. Als u van een lage temperatuur naar een hoge temperatuur wilt gaan kost dit extra vermogen. Daarom raden wij u aan om de thermostaat op een constante temperatuur te laten staan;
  • Probeer ramen en deuren niet onnodig open te laten om warmte/koude verlies te voorkomen;
  • De balansventilatie op een normale/lage stand zorgt voor een mindere toestroom van de koude/warme buitenlucht naar uw woning;
  • Het is belangrijk dat de vloerverwarming de warmte goed kwijt kan;
  • Ga spaarzaam om met tapwater.

Technische vragen

Wat moet ik doen bij een calamiteit of storing?

Bekijk hiervoor onze pagina calamiteiten en storingen.
Bij een calamiteit kunt u altijd direct telefonisch contact met ons opnemen via 085 - 130 48 28.

Zijn er nu (of binnenkort) werkzaamheden aan het systeem?

Bij gepland onderhoud of updates over storingen plaatsen wij een nieuwsbericht op de pagina voor calamiteiten en storingen.

Hoe kan ik mijn warmtemeter uitlezen?

Download hiervoor het document 'Handleiding afleverset en GJ meter' op de pagina documenten.

Calamiteiten en storingen

Zie pagina calamiteiten en storingen voor uitleg